بسیاری از سیستم‌های امروزی به منظور به حداقل رسانی تلاش کاری و سهولت انجام کارها ایجاد شده‌اند.

یک سیستم ارتباط با مشتری هم اگر به درستی استفاده شود منافع زیادی میتواند برای یک شرکت تجاری به همراه داشته  باشد.

 

استفاده از یک سیستم خوب CRM میتواند به معنای فروش بیشتر، سود بیشتر و وفاداری روز افزون مشتریان به آن شرکت باشد؛ ولی جدا از این موارد یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری منافعی با خود به همراه می آورد که گاهی اوقات دیدهه  نمیشوند ولی آنها نیز مهم هستند.

این منافع عبارتند از:

 

صرفه جویی در زمان

یکی از واقعیت های ناخوشایند بخش فروش این است که حجم کاری بسیار زیاد است. بخش فروش شما و نیروی آنها زمان زیادی را صرف کاغذ بازی میکنند به جای اینکه مشغول به انجام فعالیتهای مربوط به فروش باشند.

 

CRM نمیتواند شلوغی کار را از بین ببرد ولی؛ میتواند قسمتی از آن را به حالت خودکار درآورده و سرعت انجام کارها را بیشتر کند.

این به معنای صرفه جویی بیشتر در کار و همچنین سود و کمیسیون بیشتر است.

 

سازماندهی

استفاده از سیستم CRM باعث میشود که بتوانید با سهولت بیشتری کار خود را سازماندهی کنید. همچنین این سیستم باعث  میشود که بتوانید چیزهای مختلف را به راحتی دسته بندی کنید تا پیدا کردن آنها آسان تر شود و همچنین چیزی از قلم نیافتد.

 

اگر شما به یک مشتری بگویید که پنجشنبه با او تماس میگیرید اگر در سیستم CRM چنین چیزی ثبت شود احتمال فراموشی آن کمتر  وجود دارد. سیستم نه تنها میتواند تماس را به شما یادآوری کند بلکه اطلاعاتی هم که به مشتری قول داده‌اید در اختیار شما قرار دهد.

 

ارتباط برقرار کردن

فروش یک بازی تعاملی به شمار میرود و حتی اگر عضو تیم فروش نیستید باید با سایر اعضای تیم فروش در تماس باشید و اطلاعات مختلف را با هم به اشتراک بگذارید از جمله روند پیشرفت سرنخ فروش در قیف فروشCRM میتواند اکثر این ارتباطات را بصورت خودکارر انجام دهد و اطلاعات مختلف را در اختیار کاربران قرار دهد و همچنین میتواند به اعضای تیم فروش کمک کند برای ایمیل های عمومی وو تماس های تلفن کلی تمپلیت یا اسکریپت های مختلف داشته باشند.

 

ایجاد سریع تر سرنخ فروش

زمانی که در رابطه با محصول خود اطلاعات دارید میتوانید با سرعت بیشتری سرنخ های فروش ایجاد کنید و سیستم مدیریت ارتباط با مشتری پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز را برای شما آسان تر میکند و شما بهتر میتوانید سوالات مشتریان بالقوه را پاسخ دهید و در وقتت  برای پیدا کردن اطلاعات صرفه جویی کنید.

 

برقراری نظم

سیستم CRM به شما کمک میکند در طبقه‌بندی کردن اطلاعات مشتری و تماس ها و تمامی موارد مشابه نظم داشته باشید. با آنکه  حافظه بعضی از افراد بسیار قوی است ولی باز هم کسی نمیتواند همه اطلاعات را به یاد داشته باشد.

 

مدیریت تلاش هایی که در بخش فروش صورت میگیرد

تنها این امر برای مدیران فروش نیست بلکه تمامی اعضای تیم فروش باید در رابطه با عملکردشان رکوردی در اختیار داشته باشند و عملکرد خود را در ماه‌های بعدی پیش بینی کنند. CRM میتواند اطلاعات لازم برای پیگیری عملکرد شما را در اختیارتان قرار دهد و با گزارش‌ های دقیق در رابطه با عملکردهای روزانه و ماهانه شما اطلاعات خوبی فراهم کند.

 

مدیریت خدمات

با استفاده از سیستم CRM میتوان تمامی موارد مربوط به سفارش خدمات را در سازمان پشتیبانی کرد از مواردی نظیر قیمت دهی به  مشتری و پردازش آن گرفته تا گرفتن سفارش و مشخص سازی بهترین فرد برای برخورد با مشتری.

 

برنامه ریزی امور فروش

تیم فروش میتوانند با آنالیز داده‌های CRM امکان پیش بینی میزان فروش و درآمد تخمینی کلی را در اختیار داشته باشند.

 

شناسایی نیازهای مشتریان

استفاده از CRM باعث میشود نیازهای مشتریان شناسایی شده و پاسخ مناسب برای نیازهای فعلی و آینده مشتریان در نظر گرفته شود.

برترین عبارات تبلیغاتی موثر که باعث افزایش فروش میشود.

 

شاید تا کنون به این نکته دقت نکرده باشید اما عبارت‌ ها، نقش بسیار مهمی در کمک به مغز برای تصمیم‌گیری در مورد محصولات ایفا میکنند. در این نوشتار با برترین جملات تبلیغاتی موثر که باعث افزایش فروش میشود و در حقیقت مشتری ها دوست دارند در زمان تصمیم‌گیری آنها را بشنوند، آشنا میشوید.

رایگان

اگر فکر میکنید واژه‌ی «رایگان» بی فایده است و بیش از حد از آن استفاده شده، بیشتر فکر کنید. مردم عاشق چیزهای رایگان، عادی و ساده هستند. عملا میتوانید هر چیزی را بصورت رایگان به آنها بدهید، فرقی نمیکند که چقدر کوچک باشد، و با این کار توجه آنها را جلب کنید.

 

انحصاری

همه دوست دارند در گروهی متمایز از دیگران قرار داشته باشند. وقتی محصولات خود را انحصاری میکنید و آن را تنها در اختیار گروهی انتخاب شده قرار میدهید، کاری میکنید مردم آن را محصول را بیشتر بخواهند. میتوانید به جای واژه‌ی انحصاری از عبارت های دیگری مانند «فقط برای اعضا» ، «فقط افراد دعوت‌شده» ، «برای نخستین بار» ، «کارمندان داخلی» و غیره استفاده کنید.

 

ساده

زندگی پیچیده است و احتمالا ما نیز بیشتر تمایل داریم که ساده‌ترین راه ها را انتخاب کنیم. بنابراین هر زمان که میشنویم چیزی ساده است یا انجام آن آسان است، جذب آن میشویم. در یک مطالعه که در آن از مشتری ها پرسیده میشد مهم‌ترین عوامل موثر در خرید نرم افزار چیست، پاسخ «به راحتی قابل استفاده بودن» در میان ۳ پاسخ اول قرار داشت.

 

محدود

اینکه بگوییم یک محصولی محدود و کمیاب است، باعث تحریک مخاطب است. همه‌ی ما از اینکه چیزی را از دست بدهیم، بیزاریم. حتی اگر چیزی که از دست میدهیم، به پیش پا افتادگی جاسوئیچی هایی باشد که در شرکت توزیع میشوند. اگر بگویند ۱۰۰ نفر اول یکی مجانی میگیرند، ناگهان آن جاسوئیچی، برای‌ ما جذاب‌ تر میشود.

 

«بگیرید» ، «دریافت کنید»

افعالی مانند گرفتن و دریافت کردن، کلماتی بر پایه عمل (Action Word) هستند و به لحاظ روانی به خواننده حق انتخاب میدهند و در واقع اختیار را بر عهده او قرار میدهند. البته بعد از افعالی مانند «گرفتن» ، «رسیدن» و «دریافت کردن» ، یک مزیت نیز بیان میشود. برای نمونه، «ظرفِ ۶ هفته به شکمی صاف برسید» ، «با مطالعه‌ی کمتر، نمرات بهتری بگیرید» ، «جدیدترین و تمیزترین مدل مو در شهر را داشته باشید».

 

تضمینی

با تقلب‌های زیادی که در دنیای امروز انجام میشود، اصالت یکی از نگرانی های قابل قبول مشتریان شماست و شما میتوانید باا استفاده از کلمات مناسب، به آنها اطمینانی را بدهید که برای گرفتن تصمیم نهایی نیاز دارند. اما تنها زمانی از این عبارت استفاده کنیدد که توانایی پشتیبانی از ضمانت خود را داشته باشید.

 

شما

استفاده از ضمیر شخص اول باعث میشود تا خواننده یا شنونده علاقه‌ مندتر شده، و به صورت ناخودآگاه، احساسِ خاص بودن کند. استفاده از کلمه‌ ی «شما» موجب میشود نوشته‌تان محاوره‌ ای‌ شود و لحن شما را دوستانه‌ تر میکند.

 

زیرا

دلیل آوردن یکی دیگر از برترین جملات تبلیغاتی مؤثر است. نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که مغز انسان عاشق شنیدن توضیحات است. ما باید دلیل هر چیز را بدانیم. چرا من به آن ویژگی نیاز دارم؟ زیرا به من کمک میکند تا… . محصولات، امکانات و اقداماتی را که میخواهید مردم انتخاب کنند، به یک دلیل، گره بزنید تا با این کار، مردم بیشتر ترغیب میشوند برای خرید آن اقدام کنند.

 

بهترین

به نظر شما کدام جمله بهتر است؟

«نحوه‌ی تعویض لاستیک پنچر» یا «بهترین راه برای تعویض لاستیک پنچر». پاسخ کاملا واضح است اما لطفا از کلمه "بهترین" برای فریب دیگران استفاده نکنید. اگر واقعا بهترین نیستید یا نمیتوانید بدون اجبار، کاری کنید که مردم به شما بگویند بهترین، به تلاش ادامه دهید تا واقعا در کاری که انجام میدهید بهترین شوید و این برچسب را بدون آنکه اعتبار آن را داشته باشید، بر روی کار، محصولات یا خدمات خود نزنید.

 

مقایسه «این یا آن»

مقایسه کردن میتواند یکی از برترین جملات تبلیغاتی مؤثر باشد امروزه، با وجود شبکه‌ های اجتماعی و وبسایت ها و وبلاگهای بررسی محصولات، عملا همه پیش از اینکه تصمیمی بگیرند، مقایسه‌ هایی انجام میدهند. وقتی آشکارا، تفاوت میان محصول خود و رقبا را به آنها نشان میدهید، کمک بزرگی به مشتریان خواهد بود.

همین حالا ثبت نام کنید

سعید جاویدان 09124433085

کد معرف: 0068344351