فروش حرفه ای با تحلیل نیازها آغاز میشود!!

هر انسانی نیازهای شخصی دارد که این نیازهای مشخص او را وادار به خرید میکند.

 

یکی از تکنیک هایی که یک فروشنده میبایست بر آن مسلط باشد این است که مهم ترین نیازهای مشتری را شناسایی کند و سپس آنها را متقاعد کند که اگر کالای معرفی شده را بخرند نیازشان مرتفع میشود.

 

بازاریابان به عنوان یک توزیع کننده و یا فروشنده محصول میبایست تکنیک های فروش را برای انجام مهمترین مسئولیت شان به عنوان فروشنده فرا بگیرند.

 

تا به حال در مطالب گوناگون به بررسی برخی تکنیک ها پرداختیم، در این مطلب نیز قصد داریم یکی دیگر از تکنیک هایی که فراگیری آن برای هر نماینده فروشی لازم است را آموزش دهیم. این تکنیک با نام تحلیل نیاز شناخته میشود.

 

فروش حرفه ای با تحلیل نیازها آغاز میشود!

هر انسانی نیازهای شخصی دارد که این نیازهای مشخص او را وادار به خرید میکند. یکی از تکنیک هایی که یک فروشنده میبایست بر آن مسلط باشد این است که مهم ترین نیازهای مشتری را شناسایی کند و سپس آن ها را متقاعد کند که اگر کالای معرفی شده را بخرند نیازشان مرتفع میشود.

 

در تحلیل نیازها باید به کیفیت، عملکرد و سود محصول برای مشتری توجه داشته باشید؛

 

چراکه برای مشتریان مهم نیست محصول شما چگونه ساخته شده بلکه آنها فقط میخواهند بدانند این محصول چه نیازی از آنها را برطرف میکند و چه سودی برایشان دارد.

 

برخی از نیازهایی که بین اکثر خریداران مشترک است اول قیمت مناسب محصول است، دوم کیفیت مناسب به گونه ای که تأمین کننده سلامت و بهداشت مصرف کنندگان باشد و به نوعی خرید آن هدر دادن هزینه نباشد، سوم ارائه ضمانت نامه برای محصولات است تا مشتریان را از کیفیت محصول مطمئن کرده و حمایت کننده آنان باشد.

 

این نیازهای نام برده شده در بین اکثر خریداران مشابه است. بعد از شناخت نیاز افراد باید بدانید یکی از روشهایی که در شناخت این نیازها به شما کمک میکند، خوب سؤال پرسیدن و گوش دادن به پاسخ هایشان است، اگر این کار را انجام ندهید، نمیتوانید کالایتان را به فروش برسانید.

همین حالا ثبت نام کنید

سعید جاویدان 09124433085

کد معرف: 0068344351